Головна | Реєстрація | Вхід | RSSНеділя, 05.05.2024, 20:57

Кирничанський заклад загальної середньої освіти Суворовської селищної ради

» Меню сайту

» Категорії розділу
Новости сайта [258]

» Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


11:20
Психологічна готовність першокласників до навчання у школі
Підготовка дитини до навчання у школі є основним фактором, що визначає успішність в подальшому навчанні. Підготовка дитини до шкільного навчання включає такі розділи, як: підготовка дітей до шкільного навчання в умовах сім'ї та психологічну готовність дитини до навчання.
Підготовка дітей до навчання в умовах сім'ї базується на тому, що сім'я є першим соціальним інститутом з яким стикається дитина. В сім'ї закладаються основні навички комунікації, відбувається первинне ознайомлення дитини з навколишнім середовищем, з явищами природи, що спонукає розумову активність дошкільника і є запорукою його розумового розвитку. Великий вплив сім'я має також на позитивне ставлення до навчання, на правильне розуміння мотивів навчання.
Психологічна готовність до навчання у школі в свою чергу включає такі три основні аспекти: емоційно-вольову готовність до навчання у школі, мотиваційну та розумову (інтелектуальну).
Емоційно-вольова готовність виявляє себе в тому, як дитина вміє керувати своєю поведінкою в незнайомих умовах, як вона виявляє свої емоції (сум, радість, розчарування, захоплення та ін.), також вміння дитини виконувати вимоги та вказівки дорослих. Також показником даного аспекту є вміння спілкуватися з однолітками та дорослими.
Від мотиваційної готовності залежить швидкість і якість адаптації до школи. Чим глибше дитина розуміє свій новий соціальний статус, чим краще вона знає, що її очікує, тим легше дитині буде увійти в нове середовище і долати труднощі, які обов'язково будуть зустрічатися.
Розумова готовність дитини до навчання у школі включає розвиток мислення, сприймання, мовлення. Даний аспект визначає наявність знань з мови (звук, буква, речення тощо), з математики (більше—менше, ширше — вужче, нижче—вище та ін.), з навколишнього середовища.
Для визначення готовності дитини до школи використані наступні методики
- Анкетування батьків (виявляємо наявність психосоматичних симптомів дезадаптації та збираємо інформацію про учня);
- «Діагностика готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку»; (автори: Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівська) (досліджуємо готовність-неготовність першокласників до шкільного навчання, а саме: інтелектуальний розвиток обсягом знань та уявлень про навколишній світ, рівнем сформованості її мислительних операцій та мовлення.)
- Методика “Школа звірів” (автор: С.Панченко) (вивчаємо мотиваційну сферу, ставлення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільну тривожність).
В класі навчається 16 учнів: 12 дівчинок і 4 хлопця.
Психологічне дослідження виявило, що готові до навчання - 16 учнів (93%), а не готові – 1 учень (7%).
Дослідження надало змогу розподілити респондентів щодо рівня адаптації. Результати наступні:
- високий рівень адаптації – 3 учні (19 %)
- середній рівень адаптації – 12 учнів (74 %)
- низький рівень адаптації «група ризику» - 1 учень (7 %).
Виступ практичного психолога на батьківських зборах «Успішна адаптація першокласників до школи як умова гармонійного розвитку особистості» допоміг батькам побачити загальну картину процесу адаптації, звернути увагу на певні труднощі, знайти шляхи запобігання невдач щодо навчання.
До кінця першого семестру заплановано проведення корекційно-розвивальних занять з дітьми «групи ризику» на розвиток пізнавальних процесів, а з класом взагалі - заняття на соціалізацію першокласників.
Без сумнівів, підготовка дітей до навчання у школі є першим елементом у системі безперервної освіти і створює основу для подальшого розвитку дитини у навчальному і виховному аспектах.
Практичний психолог Кирничанської ЗОШ Куртєва К.К.
Фотографії загружені в фотоальбомі
Категорія: Новости сайта | Переглядів: 1251 | Додав: ніна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
» Вхід на сайт

» Пошук

» Календар
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

» Архів записів

» Друзі сайту


Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz

Підготовка дитини до навчання у школі є основним фактором, що визначає успішність в подальшому навчанні. Підготовка дитини до шкільного навчання включає такі розділи, як: підготовка дітей до шкільного навчання в умовах сім'ї та психологічну готовність дитини до навчання.
Підготовка дітей до навчання в умовах сім'ї базується на тому, що сім'я є першим соціальним інститутом з яким стикається дитина. В сім'ї закладаються основні навички комунікації, відбувається первинне ознайомлення дитини з навколишнім середовищем, з явищами природи, що спонукає розумову активність дошкільника і є запорукою його розумового розвитку. Великий вплив сім'я має також на позитивне ставлення до навчання, на правильне розуміння мотивів навчання.
Психологічна готовність до навчання у школі в свою чергу включає такі три основні аспекти: емоційно-вольову готовність до навчання у школі, мотиваційну та розумову (інтелектуальну).
Емоційно-вольова готовність виявляє себе в тому, як дитина вміє керувати своєю поведінкою в незнайомих умовах, як вона виявляє свої емоції (сум, радість, розчарування, захоплення та ін.), також вміння дитини виконувати вимоги та вказівки дорослих. Також показником даного аспекту є вміння спілкуватися з однолітками та дорослими.
Від мотиваційної готовності залежить швидкість і якість адаптації до школи. Чим глибше дитина розуміє свій новий соціальний статус, чим краще вона знає, що її очікує, тим легше дитині буде увійти в нове середовище і долати труднощі, які обов'язково будуть зустрічатися.
Розумова готовність дитини до навчання у школі включає розвиток мислення, сприймання, мовлення. Даний аспект визначає наявність знань з мови (звук, буква, речення тощо), з математики (більше—менше, ширше — вужче, нижче—вище та ін.), з навколишнього середовища.
Для визначення готовності дитини до школи використані наступні методики
- Анкетування батьків (виявляємо наявність психосоматичних симптомів дезадаптації та збираємо інформацію про учня);
- «Діагностика готовності до навчання в школі дітей шестирічного віку»; (автори: Н.М.Стадненко, Т.Д.Ілляшенко, А.Г.Обухівська) (досліджуємо готовність-неготовність першокласників до шкільного навчання, а саме: інтелектуальний розвиток обсягом знань та уявлень про навколишній світ, рівнем сформованості її мислительних операцій та мовлення.)
- Методика “Школа звірів” (автор: С.Панченко) (вивчаємо мотиваційну сферу, ставлення дитини до вчителя, до однокласників, до навчання в школі, а також шкільну тривожність).
В класі навчається 16 учнів: 12 дівчинок і 4 хлопця.
Психологічне дослідження виявило, що готові до навчання - 16 учнів (93%), а не готові – 1 учень (7%).
Дослідження надало змогу розподілити респондентів щодо рівня адаптації. Результати наступні:
- високий рівень адаптації – 3 учні (19 %)
- середній рівень адаптації – 12 учнів (74 %)
- низький рівень адаптації «група ризику» - 1 учень (7 %).
Виступ практичного психолога на батьківських зборах «Успішна адаптація першокласників до школи як умова гармонійного розвитку особистості» допоміг батькам побачити загальну картину процесу адаптації, звернути увагу на певні труднощі, знайти шляхи запобігання невдач щодо навчання.
До кінця першого семестру заплановано проведення корекційно-розвивальних занять з дітьми «групи ризику» на розвиток пізнавальних процесів, а з класом взагалі - заняття на соціалізацію першокласників.
Без сумнівів, підготовка дітей до навчання у школі є першим елементом у системі безперервної освіти і створює основу для подальшого розвитку дитини у навчальному і виховному аспектах.
Практичний психолог Кирничанської ЗОШ Куртєва К.К.
Фотографії загружені в фотоальбомі