ПАМ’ЯТКА ВИПУСКНИКУ
«Десять універсальних рецептів
для успішного виконання тестових завдань»
Зовнішнє незалежне оцінювання в Україні стало незмінним і беззаперечним атрибутом вступної кампанії до вищих навчальних закладів. Для того, щоб абітурієнт впевнено почував себе під час проходження тестування, йому потрібна спеціальна психологічна підготовка. Ми пропонуємо вам декілька універсальних рецептів, за допомогою яких можна ефективніше використовувати час, відведений на розв'язування тестових завдань. Вони дозволять вам краще мобілізувати себе та успішно скласти тестування.
Зосередьтеся! Після організаційної частини тестування, коли Ви прояснили всі незрозумілі для себе моменти, постарайтеся зосередитись і забути про тих, хто Вас оточує. Для Вас повинні існувати тільки текст завдань і годинник, що регламентує час виконання тесту. Поспішайте не поспішаючи! Жорсткі рамки часу не повинні впливати на якість Ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте питання двічі і переконайтеся, що Ви правильно зрозуміли, що від Вас вимагається.
Починайте з легкого! Відповідайте на ті питання, у правильності яких Ви не сумніваєтеся, не зупиняючись на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді Ви заспокойтеся, голова почне працювати ясніше і чіткіше, Ви увійдете в робочий ритм. Ви немовбито звільнитеся від нервозності, і вся Ваша енергія потім буде спрямована на важкі питання.
Пропускайте! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання. Пам'ятайте: у тексті завжди знайдуться такі питання, з якими Ви обов'язково впораєтеся. Просто безглуздо недобрати балів тільки тому, що Ви не дійшли до «своїх» завдань, а зупинилися на тих, які викликають у Вас труднощі.
Читайте завдання до кінця! Поспіх не повинен призводити до того, що Ви прагнете зрозуміти умови завдання «за першими словами» і добудовуєте кінцівку у власній уяві. Це вірний спосіб зробити прикрі помилки в найлегших питаннях.
Думайте тільки про поточне завдання! Коли Ви бачите нове завдання, забудьте все, що було в попередньому. Як правило, завдання в тестах не пов'язані одне з одним, тому знання, які Ви застосували в одному (уже, припустимо, розв'язаному Вами), як правило, не допомагають, а тільки заважають сконцентруватися і правильно розв'язати нове завдання.
Ця порада дає Вам і інший безцінний психологічний ефект - забудьте про невдачу в минулому завданні (якщо воно було Вам не під силу ). Думайте тільки про те, що кожне нове завдання - це шанс набрати бали.
Виключайте! Більшість завдань можна розв'язати швидше, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які дійсно не підходять. Метод виключення дозволяє у результаті сконцентрувати увагу всього на одному-двох варіантах, а не на всіх п'яти-семи (що набагато важче).
Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися за всіма легкими завданнями («перше коло»). Тоді Ви встигнете набрати максимум балів на цих завданнях, а потім спокійно повернутися і подумати над важкими, які Вам спочатку довелося пропустити («друге коло»).
Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, щоб встигнути пробігти очима і відмітити очевидні помилки.
Довіряйте інтуїції! Якщо Ви не впевнені у виборі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь відповіді іншим, то інтуїції слід довіряти! При цьому вибирайте такий варіант, який, на Ваш погляд, має велику вірогідність.
Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але пам'ятайте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень важкості і, навіть якщо Ви розв'яжете не всі завдання тесту, кількість вирішених Вами завдань цілком може виявитися достатньою для гарної оцінки.
НАЙБІЛЬШ ТИПОВІ ПОРУШЕННЯ В ПРОЦЕСІ ПРОВЕДЕННЯ ЗНО:
- запізнення абітурієнтів до пунктів тестування;
- прибуття абітурієнтів до пунктів тестування без паспортів, сертифікатів і запрошень;
- ігнорування частиною абітурієнтів вимог щодо заборони на зберігання при собі в процесі роботи над тестами мобільних телефонів, друкованих чи рукописних матеріалів (шпаргалок);
- неправильне оформлення бланків відповідей, внаслідок чого номер тестового зошита, із яким працював абітурієнт, не співпадав з номером його робочого місця, або взагалі не був указаний у бланках відповідей.
|