Сьогодні по всій країні, перш ніж 6—7 літній дошкільник переступить поріг класу, його попередньо піддадуть усілякому тестуванню, виявленню інтелектуального індексу, іспитам; а вже після цього направлять у ліцей, гімназію, загальноосвітню школу, клас корекції. Одним з етапів роботи практичного психолога Куртєвої К.К. щодо успішної адаптації до навчання в школі є дослідження психологічної готовності дошкільнят, а саме цілісного стану психіки дитини, що забезпечує успішне прийняття нею системи вимог школи і вчителя, успішне оволодіння новою для неї діяльністю та новими соціальними ролями.
Перше знайомство з дошкільнятами дитячого садка «Журавлик» відбулося в неформальній більш розкутій обстановці. Проведено розвиваючі заняття «Я вже вмію». Спеціальні вправи дали змогу виявити особливості поведінки та характеру дітей, їх обізнаність про навколишній світ. Радує те, що всі діти йдуть на контакт та бажають навчатися в школі.
Системна робота працівників дитячого садка та регулярне відвідування їхніх вихованців сприяла тому, що дослідження рівня шкільної зрілості не виявило дітей з низьким рівнем. Середній рівень психологічної готовності складає 69%, високий рівень – 31%.
До школи ще декілька місяців. Це дає можливість майбутнім школярам за допомогою своїх батьків та оточуючих докласти певних зусиль, адже від цього залежатимуть їхні успіхи в навчанні та подальший розвиток.
Практичний психолог К.К.Куртєва
|